Et par enkle råd om søgemaskineoptimering

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.
Søgemaskineoptimering? Hvad er det, og hvad kan rent faktisk svare sig, når det kommer til effektiv SEO? Google har rigtig mange forskellige ranking faktorer, som Googlebotten tager i betragtning i forbindelse med indeksering. Søgemaskineoptimering finder både sted onsite og offsite, selvom det sikkert primært er den del af SEO, der foregår onsite, som de fleste umiddelbart kender til. Her følger en lille seo guide til både onsite og offsite søgemaskineoptimering.

Onsite SEO

Onsite SEO er den, som de fleste har hørt om. Det indebærer blandt andet at have gode, lange tekster på sin side og gode overskrifter. Titletag og meta beskrivelse er to vigtige faktorer – de udgør nemlig en slags førstehåndsindtryk for Googlebotten. Intern linkbuilding er også centralt, og dette dirigerer både Googlebotten og brugeren sikkert rundt på din hjemmeside. Du skal kun benytte dig af gode og relevante billeder på din hjemmeside.

Offsite SEO

Offsite SEO er imidlertid ligeså vigtig som onsite. Jo flere backlinks du har, jo bedre (links der peger ind på din side fra andre sider). Det belønner dig ift ranking. De sociale medier spiller også en rolle. Måske er du så heldig, at brugerne selv deler din side på de sociale medier, og dette betyder ekstra backlinks til dig.