Hav altid nogle straps på dig, klar til situationen

Nu er det jo ikke lige, fordi man lige falder over en fritliggende vægtstang med vægte på, som man så lige spontant får lyst til at løfte, hvorfor man så er glad for, at man lige havde nogle straps i baglommen, man kunne tage på.

Men der kan være mange andre situationer, hvor man regner med, at der vil være straps, som man kan bruge, eller man ender i en situation, hvor man ville ønske, man havde nogle straps på sig, men man så forsøger at klare opgaven uden.

Og det er ikke så rart eller behageligt, med disse straps på vil man også opdage, at man har et bedre greb om stangen, som man ikke ville have uden.

Så hvis man for eksempel træner derhjemme, så har man nok nogle straps, man bruger i den sammenhæng, og ellers finder man dem frem, inden man træner – men man bør også have dem klar på andre tidspunker.

Straps bør altid ligge parat til at træne med

Man kan jo netop risikere, at man kommer ned i træningscenteret, og så er der ingen straps til rådighed, men man gider ikke gå hjem eller træne noget andet dette sted, så man træner bare uden.

Eller man kommer hjem til en ven, der har mulighed for styrketræning, men vedkommende har ikke straps til dig, eller de andre, som vedkommende ligger inde, passer ikke rigtig til dig i stilen, eller de er ved at gå i stykker.

Man kan jo også være den type, som der har nogle yndlingsstraps, som man agter at bruge hver gang, når man træner, og som man passer rigtig godt på.

Endelig er der jo også det med, at man undgår at dele bakterier med andre, hvis man har sine egne straps at bruge – man kan jo aldrig være helt sikker på, at de fælles-straps er blevet gjort godt nok rene efter brug.