Lad Klikko håndtere din SEO og linkbuilding

I dag vælger mange virksomheder at sælge deres produkter og ydelser online. Dette kan der være mange driftsfordele ved: Man skal for eksempel kun betale husleje for lagerplads, ikke butikslokaler eller kontorer, og lønninger til butikspersonale kan helt spares væk. Men der er andre hensyn at tage, førend éns online virksomhed kan blive en succes. Man vil for eksempel gerne kunne findes på Google.

Og sådan har eens konkurrenter det sjovt nok også.

Derfor er konkurrencen om den eftertragtede førsteplads på Googles søgeresultatside utroligt hård, og det er – så at sige – op ad bakke, hvis man er en nystartet virksomhed med en spritny website uden autoritet hos Google og helt uden backlinks. Og derfor er det meget vigtigt som ejer af en nystartet, web baseret virksomhed at regne SEO ind i sit marketing budget.

SEO – Search Engine Optimization, eller på dansk: Søgemaskineoptimering, er noget af det vigtigste, man kan investere i, hvis man sælger sine varer eller serviceydelser via en webshop. Uden SEO har man ikke en jordisk chance for at blive fundet på Google. Alle undersøgelser peger i retning af, at virksomheder, som ikke ligger på side eet – og helst i top tre – på søgeresultatsiderne hos søgemaskiner som Google, Bing eller Yahoo, stort set ikke får nogle besøgende, og nærmest nul konverteringer. Og har man satset på en høj omsætning via digtale salgskanaler, er dette tæt på fatalt.

Du kan selv gøre meget for at forbedre SEO. For eksempel ved at optimere tekster, så de indeholder en vis mængde af de søgeord, du gerne vil findes på. Andre effektive tiltag inden for onsite SEO er for eksempel intern linkbuilding, optimering af menustruktur og user journey samt opbygning af indholdstunge og tekst-orienterede SEO landing pages.

Onsite SEO består dog ikke udelukkende i beskrivende og forståelige tekster. Du skal for eksempel være obs på, at samtlige billeder på sitet er forsynet med titler og tags, som tydeliggør overfor søgemaskinen, hvad det er, den har med at gøre. Søgemaskinen skal behandles som en bruger, som ikke er i stand til at se billeder, og derfor skal have forklaret, hvad motivet er. Sigende ALT-tags på samtlige billeder er en vigtig hjørnesten i god onsite SEO. Det samme gælder links, overskrifter og CTA’er.

Lad et erfarent SEO bureau som for eksempel https://www.klikko.dk/ stå for den del af SEO, som du ikke selv kan håndtere: Offsite SEO og linkbuilding. Så ryger din webshop med garanti til tops på Google i løbet af meget kort tid.